? ??????????????Trees? ????? ?????? ???Rating: 3.9 (41 Ratings)??5 Grabs Today. 7526 Total Grabs. ??????Ge
t the Code?? ?? ?????Scotland Isle? ????? ?????? ???Rating: 4.0 (10 Ratings)??4 Grabs Today. 897 Total Grabs. ??????Get the Code?? ?? ???????Spooky Tree? ????? ?????? ???Rating: 3.7 (22 Ratings)? CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS ?

Mei 20, 2009

Galakan Kempen Membaca

Majlis Perasmian dan penyampaian hadiah oleh :
YB.DATO' ZAINAL ABIDIN BIN AHMAD
(AHLI DEWAN UNDANGAN NEGERI KAWASAN LUI)

Mei 13, 2009

Program Galakan Kempen Membaca Tahun 2009 Ayer Hitam

PENGENALAN

Perpustakaan Desa Air Hitam merupakan Perpustakaan Desa yang pertama ditubuhkan di Negeri Sembilan pada tahun 1993. Perpustakaan ini membuka perkhidmatannya kepada pengguna pada 12 Julai 1993. Perpustakaan ini terletak bersebelahan dengan Pusat Perkhidmatan Ilmu Komuniti (PPIK) Air Hitam dan Komuniti Bestari Air Hitam dan berhampiran dengan Sekolah Kebangsaan Ayer Hitam. Program Kempen Membaca Perpustakaan Desa Air Hitam Tahun 2009 ini diadakan adalah untuk menarik minat semua pengguna datang ke perpustakaan. Melalui program ini dapat membuka minda dan memperbetulkan tanggapan mereka bahawa perpustakaan ini adalah untuk semua golongan. Program ini juga diadakan adalah untuk memupuk semangat cintakan buku dan pentingnya pembacaan dalam kehidupan harian.
RASIONAL Melalui program akan dapat menambah keahlian di perpustakaan ini dan juga dapat membuka minda para pengguna bahawa di perpustakaan ini terdapat pelbagai bahan bacaan untuk kanak-kanak hinggalah dewasa.
OBJEKTIF Membuka minda para pengguna bahawa perpustakaan adalah untuk semua golongan tidak mengira lapisan umur. Memberi kesedaran kepada mereka tentang kepentingan membaca dan dapat menggunakan segala bahan bacaan yang ada di perpustakaan. Memberi pendedahan kepada mereka tentang pentingnya buku dalam kehidupan harian mereka.